Van Tofino naar Victoria.

12 september 2018 - Victoria, Canada

Vandaag weer het eiland overgestoken langs Nanaimo en door naar Victoria. Er is maar een weg dus meer mogelijkheden zijn er niet. Het regende weer behoorlijk en er kwam heel wat water van de berg af.
Onze 1ste stop was in het plaatsje Coombs. We waren op de heen weg daar al langs gereden maar nu wilden we even kijken. Het heeft een beetje een hippie uitstraling, rommelig, alternatief en een beetje zen. Het weer was vlak voor het plaatsje behoorlijk opgeknapt, er scheen zelfs een zonnetje. Na wat rond gekeken te hebben zijn we bij de campers gaan drinken. Rob wilde graag de stoeltjes uit proberen die we bij de camper gehuurd hadden en nog niet gebruikt, maar ze waren nat dus toch maar binnen gezeten. Met dat we weer goed en wel op de high way waren begon het echt serieus te hozen. Er lagen heel wat diepe plassen op de weg.
De 2de stop was in Chemainus, een erg leuk stadje met veel muurschilderingen die we graag wilden zien. Ook hier waren de weergoden ons weer goed gezind. Het regende nog maar iets en terwijl wij er rondliepen werd het zelfs droog. Het stadje is vol met muurschilderingen. Elke schildering verteld z'n eigen verhaal, geweldig (zie de foto's).
De kerst valt in Canada al vroeg want je ziet overal al kerstartikelen en zelfs hele kerstwinkels, erg leuk om te zien.
Het laatste stuk naar Victoria was druk, we hebben zelfs in de file gestaan. Het werd zo saai dat ik in slaap ben gevallen.
We zitten nu op een super de luxe camping aan de haven. We kijken uit op een drijvend dorp. Woonboten van 3 verdiepingen, geweldige wolken partijen, laag over vliegende watervliegtuigen en een prachtig uitzicht op de sky line van Victoria.
De toiletten en de douches hier zijn ontzettend groot. We hebben heel wat verschillende gebouwtjes met sanitaire voorzieningen gehad tijdens onze reis. Zelfs douches zonder deur alleen maar een gordijntje, lauw of koud water, niet al te schoon of heel klein. En nu dan een super de luxe met een code om binnen te komen.
Het weer is zo ver opgeknapt dat we buiten een biertje/wijntje of sapje hebben gedronken, natuurlijk met pel pinda's. De picknick bank is een rondzit van beton, het zit heel gezellig maar het wordt wel koud on the bottum.

Maartje