Terug in Vancouver en klaarmaken voor de terugreis

13 september 2018 - Vancouver, Canada

Onze reis startte in Vancouver en eindigt in Vancouver. In totaal hebben we zo'n 3000 kilometer gereden. Vandaag hebben we de overtocht gemaakt van Vancouver Island (Schwarzbay) naar het vaste land (Vancouver), een tocht met de veerboot van ongeveer anderhalf uur. Tijdens de overtocht hebben we een walvis gespot, zwemmend en duikend naast onze boot. Mooi om te zien.
Morgen moeten we de camper (bezem)schoon inleveren. Dat betekent voor vandaag opruimen, koffers pakken, poetsen en de laatste keer tanken. De benzine tanken we ¼ vol, de hoeveelheid die er bij de start in zat. Het propaan moeten we volledig vullen. De levensmiddelen die we over hebben, kunnen we afgeven bij de campingeigenaar. Deze weet er een goede bestemming voor. Ook ons koffiezetapparaat leveren we daar in. Het koffers pakken gaat vlot, evenals het schoonmaken van de camper, optisch schoon is schoon genoeg. We gaan er vanuit dat het verhuurbedrijf de camper toch nog reinigt.
Het wordt ons laatste nachtje in de camper. We zullen het missen, maar kijken er ook naar uit naar huis te gaan en het thuisfront weer te zien. Eerst morgen de watertanks (black en grey water) van de camper legen en proberen deze zo goed mogelijk schoon te krijgen. Dan de camper inleveren en met de taxi naar het vliegveld. Rond half vijf vliegen we vanaf Vancouver naar Frankfurt. Zaterdag rond vijf uur in de middag, Nederlandse tijd, verwachten we in Vaassen te zijn.