Met de camper op pad en signalen van bosbranden

25 augustus 2018 - Vancouver International Airport, Canada

Vandaag weer andere kanten van Vancouver gezien: het business-centrum met de hoge torenflats en vele zakenlieden. Hier zijn aanzienlijk minder zwervers op straat. Op weg met de taxi naar de toeleverancier Cruise Canada rijden we door verschillende buitenwijken van Vancouver. Vaak wat doodse wijken met weinig leven op straat.
De overdracht van de camper verliep vlot. De eerste kilometers met de camper is wennen, ook omdat we in de stad Vancouver rijden, maar het went snel. Eind van de middag bereiken we onze eerste camping in Fort Langley. Wij dachten dat onze camper groot was, maar dat valt alles mee in vergelijking met de giga-campers die op de camping staan, groot in lengte en in breedte. Dan is de onze camper een kleintje.
We hadden het de afgelopen dagen al gemerkt: er zijn flinke bosbranden in Canada. De brandlucht ruiken we steeds vaker. De rook van de branden zorgt voor smog en belemmert dat we goed uitzicht hebben op de omgeving met bergen rondom Vancouver. Alles hangt in een mist van rook. De bosbranden zijn steeds vaker onderwerp van gesprek met de lokale bevolking. We worden gewaarschuwd voorzichtig te zijn en horen dat verschillende wegen zijn afgesloten. Zelf hebben we nog geen beperkingen ervaren in onze route.

Els