Het ontstaan van British Columbia, boodschappen en de natuur in

25 augustus 2018 - Vancouver International Airport, Canada

Fort Langley is een pittoresk stadje met leuke winkeltjes en koffie- en eethuisjes. Voordat we weer verder trekken, bezoeken we de plaats waar in 1858 British Columbia als kolonie van het Verenigd koninkrijk is uitgeroepen, het open luchtmuseum Fort Langley.
Bij een grote superstore hebben we onze inkopen gedaan. De lege camper moet gevuld worden met bijvoorbeeld toiletpapier, afwasborstel en -middel, handzeep, maar ook zout, kruiden, boter, thee, koffie en andere levensmiddelen. Alcoholische dranken koop je in Canada bij een aparte winkel, de Liquor store. Ook daar zijn we langs geweest.
De nacht hebben we doorgebracht op de Lightning Lake Campground binnen het Manning Provincial Park. Een schitterende camping midden in de natuur gelegen met grote plaatsen waar onze camper ruimschoots kon staan. Er werd gewaarschuwd voor beren op het terrein. In principe zijn de beren schuwe beesten, maar de geur van eten kunnen ze niet weerstaan. Het is daarom zaak het eten goed afgesloten te bewaren. Blijkbaar hebben we dit goed gedaan, want we hebben (nog) geen beer gezien.

Els

1. Piet rijpstra:
    25 augustus 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen en te zien. Vooral ervaringen over gebruiken en leefomstandigheden zijn altijd interessant. Wij zijn trouwe volgers.
    Veel plezier,

Joke en Piet
  2. Kees Ravensbergen:
    26 augustus 2018
    Goedendag alle vier

Leuk om jullie te volgen en bekende dingen te lezen, dan kan ik in gedachten alles weer mooi zien.
    Mijn vader heeft naast de groothandel ook nog 2 ijssalons gehad waarvan 1 in Fort Langley. Vanaf de salon liep je in een paar minuten naar het openlucht museum.
    Plus mijn opa heeft de laatste 15 jaar in Langley gewoond.
    De regio is mij dus niet helemaal onbekend.

Ik las trouwens over de rook door bosbranden, maar naar in te horen heb gekregen valt er nu toch zo her en der wat regen gelukkig.
    Nu zit je tijdens je vakantie niet direct op regen te wachten maar wanneer er daardoor wat forrest fires gedoofd worden is dat wel prettig.