Eerste kennismaking met Canada, wildlife gespot

22 augustus 2018 - Vancouver International Airport, Canada

Voor ons eerste ontbijt in Canada konden we terecht bij de buren van het Barclay hotel, Cora's breakfast & lunch restaurant. Zoals het hoort in Canada, hebben we netjes gewacht tot we naar onze plaats werden geleid. Een heerlijk stevig ontbijt gegeten met goede koffie, thee en smoothy.
Daarna op pad, eerst boodschappen doen en dan Vancouver verkennen. Het is even wennen bij het boodschappen doen dat niet bij alle artikelen de tax in de aangegeven prijs is opgenomen. Wat het lastig maakt, is dat bij sommige producten (de meer luxe producten) tax wel is inbegrepen en bij de andere producten niet.
Chinatown, een wijk van Vancouver, wordt in alle reisgidsen aangegeven als bezienswaardigheid. We hadden het inderdaad niet willen missen, maar niet zozeer omdat het zo aantrekkelijk is. Het is een wijk met Chinese kenmerken zoals toko's, eethuisjes, maar ook een wijk met veel armoede, daklozen, verslaafden. Het laat ons een kant zien van Canada die we waarschijnlijk de komende weken niet meer veel zullen tegenkomen.
In Stanley park hebben we ons eerste wildlife spot: een zwart eekhoorntje in het park zelf en een of twee (was het steeds dezelfde of toch een andere?) zeehonden in de haven van Vancouver. 's Avonds bij de Griek hadden we gezelschap van vier muisjes.
Stand gespot wildlife: 1 eekhoorntje
1 of 2 zeehonden
4 muisjes

1. Hans Hillerstrom:
    22 augustus 2018
    4 muisjes in een restaurant. Wel lekker gegeten?
  2. Geertje Jansen:
    22 augustus 2018
    Al veel gezien n mee gemaakt.💋
  3. Mieke Möls:
    23 augustus 2018
    Die muisjes baren mij toch ook zorgen. Ik zou de Griek maar mijden.
  4. Izaak Hunnik, van:
    23 augustus 2018
    Waarschijnlijk was de griekse kat van huis (vervroegd pensioen?) want dan spelen de muizen gewoonlijk op tafel
  5. Gerry Oosterman:
    23 augustus 2018
    Je haalt me de woorden uit de mond Ies.
    Ik lees jullie belevenissenmet plezier!
    Geniet!