Op weg naar Vancouver

21 augustus 2018 - Vancouver, Canada

De reis is goed en vlot verlopen. Om 6.30 uur vertrokken we uit Vaassen en om 18.00 uur lokale tijd arriveerden we bij ons hotel in Vancouver. Totaal 19,5 uur onderweg, maar het voelde niet als een lange dag. We hadden voldoende vermaak en afleiding. We hadden geluk, twee dagen eerder was Vancouver vliegveld gesloten in verband met de smog als gevolg van de bosbranden die in Canada woeden.

Het was een dag van kennismaking met nieuwe toepassingen van de moderne technologieën. Paspoort controles via scan en digitale foto, het vliegtuig heeft webcams (onder en op het vliegtuig) die we op ons beeldscherm konden volgen en tip geven is bij het pinnen ingebouwd. Bij het afrekenen van de taxi wordt eerst het bedrag goedgekeurd en daarna kun je opgeven hoeveel tip-geld je geeft. Het hotel is is prima en Vancouver heeft iets weg van 'het kleine broertje' van een Wereldstad als HongKong. Veel nationaliteiten, hoge torenflats, smog. In de jachthaven vele luxe boten en jachten. Erg druk in het kade-restaurant, maar een echte Italiaanse ijsmaker (met Aziatisch uiterlijk) bood uitkomst.

Rob & Els

1. Mieke Möls:
    21 augustus 2018
    Ik typ nu voor 2e keer reactie. Fijn dat reis goed verlopen is. Lekker veel genieten nu. Ben benieuwd naar jullie avonturen.
  2. Hans Hillerstrom:
    21 augustus 2018
    ehj Dutchies,

leuk om te lezen dat jullie zelfs nog kennis kunnen nemen van de nieuwe technologiën. (of gaan jullie toch langzaam onderdeel uitmaken van de oudere generatie.... net als ik overigens.

Ik zelf vertrek donderdag naar Engeland om daar weer eens de stoomdampen op te snuiven van de industriële revolutie.
  3. Elly:
    22 augustus 2018
    Fijn dat jullie reis goed is verlopen. Nu vandaag de camper ophalen zeker en dan kan de reis beginnen. (ps de stoeltjes bij de camper vonden wij niet fijn. 😂🤭 ) 🤗
  4. Louise:
    22 augustus 2018
    Vind het leuk om jullie te mogen volgen, herbeleef dan ook weer een stukje, en doe inspiratie op voor ons wensenlijstje. Ben erg benieuwd naar de foto's en verdere ervaringen. Fijne vakantie.
  5. Gerry Oosterman:
    22 augustus 2018
    Fijn, dat de reis goed is verlopen! Even uitrusten en dan......op pad!