Beren en mist

27 augustus 2018 - Banff, Canada

Ook nu weer staan we op een leuke camping, niet al te groot met 50 plaatsen. En overal campers, ongeveer de helft van de plaatsen is gevuld met een camper. Het is in de ochtend 9 graden. Ik heb bewondering voor de mensen die met hun tentje kamperen.
De beren komen steeds dichterbij, dat wil zeggen, we horen en lezen steeds vaker waarschuwingen voor de (grizzly) bear. De campingeigenaresse vertelde dat de beer de camping regelmatig bezoekt.
Onderweg naar de camping was ons uitzicht wederom beperkt. Nu door de laaghangende bewolking en mist. We rijden de Meadow in the Sky Parkway, een 26 km lange weg omhoog naar de top van Mount Revelstoke. Het is een mooie route met ongetwijfeld mooie uitzichten als het helder weer is. Wij zien vooral de mist in de bergen. Toch is het een ook weer een bijzondere ervaring, boven in de kou (rond 8 graden) in de regen en mist. We worden met borden gewaarschuwd voor grizzly beren met instructies wat we moeten doen als we een beer tegenkomen. Tot nog hebben we nog geen beer gezien.

Els