De Rockey Mountains in de zon

28 augustus 2018 - Banff, Canada

Bij het ontwaken schijnt de zon volop. We zien de bergen en de door zon beschenen besneeuwde bergtoppen: schitterend! Ons programma passen we aan: we gaan opnieuw de Meadow in the Sky Parkway rijden om nu wel te kunnen genieten van de uitzichten en vergezichten. Een shuttlebus brengt ons het laatste stukje omhoog, waar we rondwandelen, kijken, genieten en …. weer veel foto's maken.
Onderweg op onze route door de Rocky Moutains stoppen we, op advies van vele reisgidsen en reisblogs, bij Lake Louise, het grootste meer van de Rocky Mountains. Het is een drukte van belang met de vele toeristen. Het meer en de bergen erom heen zijn mooi, maar niet zo bijzonder als we verwacht hadden. De grote gebouwen rond het meer (hotels) maken het geheel er niet mooier op. Toch genieten we van het meer, de kleuren, de zon schijnend op de besneeuwde bergtoppen.
Op weg naar de camping in Banff rijden we door de Rockey Moutains. Wat een bergmassief: eindeloos, groots, grof, vele bossen, een variatie aan kleur zowel in de bossen als in het bergmassief zelf, her en der bedekt met dikke lagen sneeuw. In één woord: imponerend. Lange tijd worden we tijdens onze reis vergezeld door een goederentrein op het spoor dat parallel loopt aan de highway. Goederentreinen in Canada zijn enorm lang, bij een overweg zou je zo'n 5-10 minuten moeten wachten. Het geheel met tunnels, bruggen, huisjes en gebouwtjes, onderhoudswagonnetjes op het spoor doet aan een miniatuur spoorbaan denken.