De indrukwekkende Rocky Mountains.

27 augustus 2018 - Banff, Canada

Het was een dag vol indrukken. Opgestaan met mooi weer en onze 1ste blik op een besneeuwde bergtop. De regen heeft er voor gezorgd dat de smog is opgelost. We zien blauwe lucht en witte wolken, prachtig om toch nog naar de Meadows in de sky te gaan. Het was de moeite waard. Boven een beetje rond gelopen en genoten van het uitzicht. We wilden niet te lang blijven want we hadden nog een lange rit voor de boeg.

Op weg naar Banff, een rit van 300 km waar we volgens de navigatie 6 uur over zouden doen. Het duurde iets langer. Halverwege gestopt om te tanken (de camper lust wel een slokje) en wij hebben bij Tim Hortens onze 1ste ice coffie gedronken. Hier schenken ze alleen maar grote bekers, zelfs small is in onze ogen nog groot.

De route was indrukwekkend mooi. Hoge bergketens bedekt met sneeuw in de zon, begroeid met dichte naaldbossen met kale toppen in verschillende kleuren. Overweldigend, dan blijkt 7 uur in de camper rijden helemaal niet te vervelen. Zelfs tijdens een file verveel je je niet.

Vlak voor Bannf ligt Lake Louise een heel mooi meer waar we graag even wilden kijken, net als een paar honderd andere toeristen. Voor ons veels te druk het was er nogal toeristisch. Met een wanstallig groot hotel, een souveniersshop en kanoverhuur. We hebben geprobeerd om tussen de mensen door wat mooie foto's te maken en zijn toen snel naar onze camping gereden. Een grote camping maar met ruime plekken, ook hier weer waarschuwing voor wilde dieren.

We zijn weer een tijdzone gepasseerd en het is een uur later. Was ik net gewend moet ik weer een uurtje eerder opstaan.