Berggeiten, makke schapen en watervallen.

31 augustus 2018 - Banff, Canada

Na 2 dagen misselijk en hoofdpijn ben ik gelukkig weer bij de mensen, en beetje slapjes door her vasten maar dat kan ik wel hebben. Rustig aan opbouwen. Vandaar dat onze wegen zich voor het begin van de dag scheiden. Rob en Els gaan als volleerde berggeiten een fikse wandeling met veel klimwerk maken om boven op een richel naar de gletsjer te kunnen kijken. Els zal hier vast op haar verhalende manier over vertellen en natuurlijk foto,s bij plaatsen.

Wij zijn als makke schapen mee gegaan met de toeristische "glacier skywalk". Eerst met de bus een paar km naar boven en dan een geweldige brug. Een enorme stalen constructie met glazen bodem en reling die 280 meter boven het dal hangt. Je moet geen last van hoogte vrees hebben, maar het was wel spectaculair. Toen we weer terug bij onze camper kwamen hebben we een kopje koffie gezet en hebben met een boekje op Els en Rob gewacht. Zo nu en dan iets door onze walky talky roepend om te checken of Rob en Els al in de buurt waren. Na een uurtje waren zij er ook weer, nog even kop choco en dan weer op weg. Heerlijk zo'n camper, je bent net een slak, altijd je huisje bij je.

Onderweg nog 2x  gestopt om naar een waterval te kijken. Wat een geweld, geweldig. Daar kan ik uren naar kijken. We zagen ook nog een klein eekhoorntje dat heen en weer holde om dennenappeltjes te vergaren. Hij trok zich totaal niets van de mensheid aan Ook hier waren we weer met vele anderen en werd er hevig geklikt met fototoestellen, tablets en telefoons, de selfies waren weer erg populair, uitkijken dat je er niet bij op komt te staan.

Het was een geweldige rit. We begonnen s' morgens met Colombia icefields, bergen vol sneeuw en ijs om al rijdend in een wat zachtere omgeving te komen nog steeds hoge bergen maar met hier en daar een bergweide.

Maartje

1. Tjitske Baartmans:
    31 augustus 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen en zo op de hoogte te worden gebracht van jullie geweldige belevenissen! Geniet ervan met zijn viertjes! Liefs Tjitske
  2. Gerry Oosterman:
    1 september 2018
    Gelukkig ben je weer bij de mensen Maartje.
    Bedankt voor je verhaal en genieten maar weer.....
  3. Annie Peeters:
    1 september 2018
    Goed dat je vakantie hebt en de tijd kunt nemen om weer bij te trekken! Succes en heel veel plezier.
  4. Annet:
    2 september 2018
    Ook ik geniet van jullie verhalen en foto's. Van uit Vaassen een lieve groet van ons.
  5. Annemieke:
    4 september 2018
    Die eekhoorn! Leuk van alles om te lezen.