Toerist in Jasper, lekker eten en muziek toe.

2 september 2018 - Banff, Canada

S'morgens toen ik het gordijn open deed werd ik verrast met een geweldige zonsopgang. Wat een uitzicht. Een hoge berg met bomen in verschillende kleuren, een grasveld met laag hangende mistnevel en een prachtige oranje gloed. Het was zo mooi dat ik vergat om foto's te maken.

We gaan beginnen met een wandeling in Maligne canyon. Het wordt misschien saai om te lezen maar het was er weer prachtig. Het was een vrij steile wandeling naar beneden om de verschillende watervallen te zien Indrukwekkende diepten met uitgesleten rotswanden waar diep beneden het water stroomt. Indrukwekkend als je je realiseert dat het water de kloof steeds dieper maakt. We hebben met verwondering gekeken naar de dennenbomen die hun wortels als lange armen over de rotswand spreiden om zich vast te klemmen. Uiteindelijk verliezen heel wat bomen de strijd die dan in de kloof vallen en als een bosje mikado blijven hangen. Halverwege de canyon zijn Rob en Els verder gelopen en zijn wij de klim terug begonnen. Lekker op ons gemakje met zo hier en daar even rusten op een rotsblok. Grappig dat mensen, die hijgend en puffend naar boven lopen, dan even stoppen voor een praatje. ( volgens mij meer om uit te rusten).

Na de wandeling gezamenlijk terug gereden naar Jasper om toerist te spelen en wat giftshops te bezoeken. Nou daar heeft Jasper er heel veel van. De 1ste shop die we bezochten bleek de mooiste spullen te verkopen. Rob en GJ hebben daar een t-shirt en een petje gekocht. Aan het eind van de middag heb ik mijzelf een paar indiaanse sloffen cadeau gedaan. Heerlijk warm op de koude campervloer.

Moe van het slenteren leek het ons wel leuk om uit eten te gaan omdat we s'avonds naar een jam sessie wilden, zo hoefden we niet heen en weer te rijden. Heerlijk gegeten en eindelijk wild gezien al was het vermalen tot Wild meatloaf op het bord van Rob en Els. GJ had een schnitzel besteld en kreeg een groot bord vol vlees, voor mij een lekker visje. Glaasje wijn en nog een lekker toetje. Zodra je klaar bent met eten wordt je bord en bestek weg gehaald maakt niet uit of de anderen nog eten . Voor ons een beetje vreemd.

Om 20:00 uur zou de jam sessie beginnen maar toen we daar aankwamen was er een feestje aan de gang. Toen Rob bij een van de feest gangers informeerde of het nog doorging kreeg hij te horen dat het om 21:00 zou beginnen maar dat we er rustig bij mochten komen zitten. Dat leek ons toch een beetje ongemakkelijk. Buiten op een bankje bij het oorlogsmonument 1914 1 - 1918 gezeten,  dat werd toch een beetje fris. Dan maar weer terug naar de camper en daar een kopje koffie zetten. Om 21:00 nog maar eens naar het cafe gelopen om te gaan luisteren, maar het feest bleek nog steeds erg gezellig. Nu zijn we toch maar gebleven en in een hoekje gaan zitten in de hoop dat de jam sessie snel zou beginnen. Er stonden al wat muziekinstrumenten op het podium, maar de taart voor de feestgangers stond ook nog op tafel. Het zag er niet erg hoopgevend uit. Uiteindelijk ging de 1ste artiest om 9:30 het podium op,  duurde het nog een kwartiertje om geluid uit de  juiste microfoon  te krijgen. Tja en toen was de beste jongen zo zenuwachtig dat hij 3 x overnieuw moest beginnen omdat hij de verkeerde toonhoogte had en kwam er niet veel geluid uit en was iedereen nog druk aan het kletsen. Blijkbaar zong hij wel een bekend nummer want er waren 3 ietwat belegen dames aan het meezingen en dansen (lichtelijk aangeschoten). Wij vonden het na 2 nummers wel genoeg, we moesten ook nog op tijd terug zijn op de camping.

We waren precies op tijd terug want toen we weer op de plek stonden begon het te regenen, toch nog een lekker slaapliedje. " Zachtjes tikt de regen op m'n camperdak."

Maartje

1. Gerry Oosterman:
    3 september 2018
    Ik heb jullie blogs weer met plezier gelezen!
    Jullie maken een prachtige reis!
  2. Annemieke:
    4 september 2018
    Jammer van de jam sessie.
    Enne wij houden ons aanbevolen voor echte Canadese souvenirs hoor! 😉😋
    Roos wil nog graag een zakmes voor haar verjaardag, hint.
    Ben benieuwd naar je sloffen😊
    Xx