Gekleurde zeesterren en gunstige weergoden

11 september 2018 - Banff, Canada

De wekker staat op 6 uur, want we willen aan het strand van Schooner cove zeesterren en zee-anenomen bewonderen. Dat kan alleen bij laagtij en we hebben gelezen dat het om 6.49 uur eb is.
Meestal loggen we 's morgens voor het ontbijt even in op onze g-mail, om te kijken of er berichten zijn. We zien dan ook de reacties op de blog. Het is leuk om te merken dat onze blogs trouw worden gevolgd en gewaardeerd! Deze ochtend slaan we het inloggen over, want we willen snel op pad.
Na een wandeling van een half uur door een prachtig stukje regenwoud staan we op het strand bij de rotsen. We hebben anemonen in allerlei tinten groen en gekleurde (oranje, paars, bruin) zeesterren gezien, maar ook een soort zeewier (bruine knol op een steel met onderaan slierten bruine en soms groene zeewier) die wij niet kennen. We hebben heerlijk op ons gemak over het rotsachtige strand geslenterd, het werd gelukkig minder snel vloed dan we hadden verwacht.
Eind van de ochtend zijn Rob en ik gereden naar het visserdorpje Ucluelet, een leuk plaatsje met een enkele vissersboot aan de kade en veel kunstgalerijen. Ook zien we verschillende muurschilderingen, echte kunstwerken ter verfraaiing van saaie panden. Voor het eerst sinds we in Canada zijn, zien we middelbare scholieren en een middelbare school. Verschillende groepjes middelbare scholieren komen we ook tegen op onze rondwandeling, the wild pacific trail, die loopt langs de rotsige kust via de vuurtoren en door het regenwoud weer terug. Op het regenwoud raak je niet uitgekeken, iedere boom is anders van structuur. Veel grillige vormen, bomen door elkaar, op elkaar, met elkaar vergroeid. En overal fris groen mos. Ook hier laten we ons graag informeren over wat we zien, of hadden kunnen zien (soorten sea-wild-life) door de informatieborden langs de route.
Het moet een keer worden vermeld: de weergoden zijn ons, Canada4Dutchies, gunstig gezind. De regen die valt, valt vooral 's nachts of als we onderweg zijn met de camper. We hebben gelukkig nog geen enkele keer ons programma hoeven aanpassen vanwege de regen. Ook vandaag, de voorspellingen waren regen en wind, de weergoden brachten ons een enkele bui in de avond en zelfs een klein zonnetje overdag.

Els

Foto's staan in de map Nanaimo en Tofino

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els Bos:
    11 september 2018
    Hoi Canada reizigers, julie hebben een fantastische reis zeg! Leuk om jullie zo te volgen. Petje af hoor Els, dat je elke dag een leuk verslag schrijft. Veeeeeeeeel plezier nog! Groetjes