De local market en wandelen over een oude spoorbaan

27 augustus 2018 - Vancouver International Airport, Canada

We bezoeken de local Farmers en Crafters market in Kelowna. Hier verkopen de boeren uit de omgeving hun producten. Onze campingeigenaar staat er ook met een kraampje met de producten die hij de avond ervoor van het land heeft gehaald. Verser dat dit kan je het niet hebben. Op de markt zien we plaatselijke kunstenaars en handwerklieden die hun werk tonen en natuurlijk ook graag verkopen. Het werk varieert van mooi kunstwerk van gedroogde bloemen, creatieve houten vogelhuisjes, tot potterie, kunstwerken gemaakt van oud bestek en gebreide kinderkleding. Tussen de kraampjes tonen artiesten hun kunsten, een jongleur, een gitarist, een jongeman op de mandoline. Ook leuk is dat op verschillende plaatsen grote blokken staan waarmee het publiek een potje Jenga kan spelen. Kortom, een markt vol bedrijvigheid en een relaxte sfeer.

Na de markt gaan we op pad naar de Myra Canyon Trestles. De campingeigenaar had ons gewaarschuwd dat de weg ernaar toe erg hobbelig was, maar we gewoon moesten doorzetten. Onze camper kon dat aan. De Myra Canyon Trestles is een 12 km lang wandelpad over een oude spoorbaan, met 18 bruggen en 2 tunnels. De spoorbaan is gebouwd van 1910 tot 1916 en bedoeld om goederen vanuit de kopermijnindustrie te vervoeren naar de kust. De sluiting van de Copper mountain mine in 1957 luidde het einde in van de spoorbaan. Met behulp van vrijwilligers is van de vervallen spoorbaan een wandelpad gemaakt. In 2003 werd dit vernietigd door een grote bosbrand die ruim een maand duurde. Na de brand hebben vrijwilligers het wandelpad hersteld. Wij lopen een stuk van het wandelpad en zien nog duidelijk de restanten van de bosbrand uit 2003 in de zwart geblakerde bomen. Ook zien we aan de jonge begroeiing hoe de natuur zichzelf herstelt. Wat ons opvalt, is de absolute stilte die we regelmatig 'horen' als de andere toeristen wat verder weg zijn. Er is geen verkeer, geen wind, geen geluid van watervallen, geen vogels of andere dieren, wel stilte. Bijzondere momenten zijn dit.

Els

1. Geertje Jansen:
    27 augustus 2018
    Heb nu pas de foto s bekeken, dank zij Gerry. Mooie foto s. Wat een indrukwekkende natuur. Mooie en aparte vogelhuisjes. Heel veel plezier jullie alle 4. Veel liefs 💕💕💕💕💋💋💋💋
  2. Gerry Oosterman:
    27 augustus 2018
    De foto's spreken boekdelen.
    Ik heb weer genoten!
    Wederom heel veel plezier!