Lilooet.

7 september 2018 - Lillooet, Canada

Het heeft vannacht gevroren! We werden wakker in de kou, gelukkig hebben we een kacheltje. We gaan weer op pad +/- 330 km rijden naar Lilooet. Eerst tanken natuurlijk. De reis ging voorspoedig, met een paar tussenstops onderweg voor een kopje koffie, broodje of een fotomomentje.
Het blijft genieten je ziet het landschap veranderen. We rijden nu weer meer door de heuvels. Althans zo noemen ze het hier, wij vinden het nog steeds bergen. De contouren worden ronder, de kleuren lichter en er komen meer loofbomen en grasgronden. Je ziet duidelijk de loofbomen tussen de  dennenbomen  staan. Grijsgroene plukken tussen het donkergroen, in mijn hoofd ben ik de kleuren al aan het mengen om te schilderen. Het is zo groots. Je ziet ook meer bebouwing. Wij vinden de huizen er niet erg solide uitzien en ook niet erg groot. Wat wel groot is zijn de auto's, er staan  meerdere grote sufs en rv's, oud en nieuw bij elk huis. En als een auto het niet meer doet laat je die gewoon weg roesten.
Zo'n 90 km voor Lilooet zijn we naar de " Historic Hat creek ranch" geweest.
(zie verder het verslag van Els)
Aan het eind van de middag kwamen we op onze camping aan. Dat was nog even schrikken (voor mij dan) we gingen stijl naar beneden en als klap op de vuurpijl ook nog 2 haarspeldbochten, brrr. We hadden een plekje aan het water, nou ja het water lag wel een paar meter dieper. Aan de overkant reed de trein en lagen nog een paar campings, idyllisch hoor. Het weer was ondertussen lekker zonnig en warm geworden zodat buiten we nog even een biertje en wat pel pinda's konden nuttigen om het vakantie gevoel te versterken.
Het weer zit ons tot nu toe mee. We horen wel dat het de dagen voor onze komst heeft geregend of zelfs over storm maar wij rijden er tussen door. Als het gaat regenen is het voor ons net weer tijd om weg te gaan en hebben dan na een paar uurtjes weer een zonnetje.

Maartje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade