Op weg naar Whistler

6 september 2018 - Whistler, Canada

De weg naar Whistler is niet lang maar wel heel kronkelig. Veel bergen op en af en dat gaat niet zonder flinke bochten in de weg. Vooral voor de chauffeur erg vermoeiend. Als bij rijder hoef ik alleen maar om me heen te kijken en af en toe een fototje te maken. De 1ste stop was bij een prachtig meer " Duffey lake" daar zijn we een uur gebleven, foto's maken maar vooral op een steen of boomstam zitten, kijken en genieten. Het was mooi weer, het meer nagenoeg rimpelloos met een prachtige turquoise kleur met de weerspiegeling van de bergen. Het was er zo mooi dat we geen van allen aan koffie en/of brood hebben gedacht. De 2de stop was aan de kant van de weg. Aan de overkant zagen we een drooggevallen bedding met een vogel op een paaltje. Na flink inzoemen bleek het een soort reiger (ik wist niet dat reigers ook op paaltjes zaten).
Whistler is een vrij grote toeristische plaats maar wel gezellig, in 2010 zijn hier de olympische winterspelen geweest. Na het zoeken en gelukkig ook vinden van de juiste parkeerplek zijn we naar het information centre gelopen om wat info te vergaren. Onder anderen over onze Peak to Peak avontuur, ik wordt nu al zenuwachtig.
In het dorp nog een lekker ijsje gegeten en weer door gereden naar de camping zo'n 15 km buiten het dorp. Mooie grote camping met ruime plekken met uitzicht op de bergen. Geweldig. Bij aankomst eerst een korte broek aangetrokken en buiten op de picknickbank een biertje gedronken en wat pel pinda's gegeten. Bij elke campingplek staat een picknicktafel en een vuurkorf. De vuurkorf hebben we tot nu toe nog niet mogen gebruiken dus geen bbq., jammer maar we eten niet minder lekker. Vandaag oer hollands bloemkool met een sausje,aardappelpuree en vis.

Maartje

1. Tjitske Baartmans:
    9 september 2018
    Dank je wel weer voor de mooie verhalen! Fijn om zo mee te kunnen reizen met jullie. Geniet nog lekker met elkaar. Liefs Tjitske