Verder door naar Kelowna

26 augustus 2018 - Vancouver International Airport, Canada

Voordat we verder trekken met de camper maken we een wandeling in het bosrijke en waterrijke Manning Park. Een enorme rust en stilte heerst er in het park, die alleen wordt verstoord door een enkele kanoër en diverse vogels, waaronder twee spechten die een boom bewerken. We zijn enige tijd bezig om de spechten goed scherp op de foto te krijgen. Het lukt niet echt.
Op weg naar Kelowna tanken we benzine. We stoppen met tanken bij 200$ en krijgen voor dat bedrag 139,958 liter. Onze tank is dan nog niet vol. Totaal kan er 200 liter benzine in! We moeten nog ervaren hoeveel het verbruik van de camper is en hoe snel we door onze voorraad heen zijn.
Tijdens de autorit naar de camping in Kelowna valt telkens weer op hoeveel rook de bosbranden produceren. Wat we kunnen zien van de omgeving is beperkt. Her en der zien we de rode gloed van de branden in de bewolking weerkaatsen. De omgeving krijgt steeds meer een echt canadees karakter. We zien de eerste ranches, grote vlaktes met boerderijen, koeien en paarden, de één is goed onderhouden, de ander wat ouder en rommeliger.
Op aanraden van de campingeigenaar in Kelowna gaan we 's avonds nog even de stad in. Kelowna is een moderne, levendige stad. Het is druk met uitgaanspubliek, gezellige volle terrasjes en diverse straatmuzikanten. We genieten van een muziekgroep met blue gras muziek.

Els

1. Kees Ravensbergen:
    26 augustus 2018
    Ik ben lichtelijk jaloers wanneer ik dit lees.

Veel plezier gewenst,

Kees
  2. Annie Peeters:
    26 augustus 2018
    Blijven schrijven! Het is leuk en boeiend om jullie te volgen bij dit avontuur
    groetjes en nog heel veel avonturen en plezier
  3. Elly:
    26 augustus 2018
    Leuk hoor om jullie verhalen te lezen. Reizen we weer een beetje mee🤗.
    Vervelend dat jullie ook nog hinder ondervinden van de bosbranden.
    Hebben jullie al een Icecab (icecappucino) geprobeerd bij de Tim Hortens keten😋😋 zooo lekker.
  4. Gerry Oosterman:
    26 augustus 2018
    Erg leuk om jullie te volgen en zo een beetje mee te reizen.