Naar Vancouver Island

9 september 2018 - Banff, Canada

Vancouver Island is de plaats om in deze tijd van het jaar orka's en wellicht ook walvissen te spotten. Daarom maken we de overtocht, per veerboot, van het vaste land van Canada naar Vancouver Island. We gaan overmorgen een whale-watching excursie doen.
Gedurende onze rit naar de veerboot is in tegemoetkomende richting een wielerkoers gaande. Over zo'n 80 kilometer komen wij (amateur)wielrenners tegen: mannen, vrouwen, jong, oud, getraind, in training, soepel rijdend, zwoegend, overwegend in professionele racefiets kleding, maar ook een enkeling in joggingbroek en t-shirt, de meesten op de racefiets, één stel op de race-tandem, één man op een ligfiets en één man op een éénwieler. Volgens ons gaat het om een prestatiekoers. En een prestatie is het om in dit weer (regen) en landschap (berg op en berg af) als amateur zo'n afstand af te leggen.
De kapitein van de veerboot vertelt ons dat op de route van de overtocht eerder deze week een walvis is gespot. We blijven op het bovendek en speuren de zee (de Strait of Georgia) af. Halverwege de overtocht meldt de kapitein zich weer met de mededeling dat dit het punt was waar de walvis vorige keer aan stuurboord is gespot. Alle passagiers bewegen zich richting stuurboord, met de camera in de aanslag. Helaas, geen walvis, geen orka. We troosten ons, bij het wachten in Horse Shoe Bay op de veerboot hebben we een zeehond gezien in de haven.
De camping in Nanaimo is schitterend gelegen. We hebben uitzicht op de Strait of Georgia, die in open verbinding staat met de Grote Oceaan. Het is vloed, droog en rustig weer en dus rustig kabbelend water. Bij een wandeling vanaf de camping spotten we klein wildlife, dit keer een uil.

Els

1. Fieke:
    9 september 2018
    Mooie verhalen! Geniet van de laatste week.
  2. Hans Hillerstrom:
    9 september 2018
    Ga straks nog al die mooie verhalen nog missen. Bedankt.
  3. Jeanne Spendel:
    9 september 2018
    Iedere dag kijk ik er naar uit of er weer bericht is van jullie
    En ja hoor zelfs meer dan een. Ik geniet met jullie mee!
    Nog een hele fijne week. Groetjes Jeanne Spendel
  4. Louise:
    9 september 2018
    Ook al de heerlijke Nanaimo koek gegeten, caloriebommetje, maar................ wij vonden hem wel heel erg lekker :)
    Prachtige reis trouwens, voor ons weer mooie herinneringen als we de plaatsen zien die ook wij bezocht hebben. .