Verjaardag in Canada.

6 september 2018 - Lillooet, Canada

Vandaag is GJ jarig. Nog voor het ontbijt hebben wij hem hartelijk toegezongen, en verrast met cadeautjes. Een fles echte Canadeese whisky van Rob en Els en van mij een leren armband, die we een paar dagen geleden in Maligne canyon gekocht hadden op voorwaarde dat hij het zou vergeten. Op onze leeftijd leukt dat best, hij was heel verrast, haha.
Na het ontbijt gezamelijk naar de Helmcken falls gereden een waterval 2x zo hoog als de Niagara, imponerend. We hebben daareen poosje rondgelopen en genoten van al dat natuur geweld. We waren vroeg dus nog heel weinig mensen. Daarna door gereden naar Ray's farm trail, een wandeling naar een vervallen hut van de 1ste pioniers. John Ray had de Indianen geholpen tijdens een mazelen epidemie, als dank mocht hij vallen zetten en heeft daar toen een huisje gebouwd waar hij met zijn vrouw Alice is gaan wonen. Ze kregen 3 kinderen. Als je daar zo loopt zie je als het ware het gezin daar leven, een beetje zoals "Het Kleine huis op de Prairie". Het is prachtig weer dus dat maakt het wel erg idyllisch. De wandeling ging door het bos en langs het meer. In het bos moet veel wild leven maar wij hebben alleen poep gezien. Waarschijnlijk van beren en elanden. Wel zagen we een eekhoorntje op een tak zich lekker warmen in het zonnetje, en een kraai die heel dicht om Gj heen liep. De dieren zijn hier niet echt bang voor mensen, je kan ze vrij dicht benaderen. (liever geen beer natuurlijk).
Op een leuke  picknick plek  koffie gezet en gebak gegeten. Het gebak hadden we 2 dgn terug gekocht in Clearwater. Door het rijden op hobbelige wegen is het al een paar keer uit de koelkast gevallen, gelukkig wel in een afgesloten verpakking, het smaakte nog heerlijk. (Je doet rare dingen op vakantie).
50 km terug gereden richting Clearwater voor de laatste waterval. Hier bleek je alleen maar te kunnen komen over een pad naar beneden (dus ook weer omhoog), dit zag Gj met zijn verzuurde kuitjes niet meer zitten. Wij zijn lekker op de parkeer plaats blijven lezen, schrijven en slapen terwijl Rob en Els als onverschrokken sportievelingen op hun gemak naar de waterval zijn gelopen. Wij zien de foto's wel.

Als afsluiting van deze bijzondere verjaardag tracteerde Gj ons op een etentje. We hebben lekker gegeten in een soort eetcafe. Toen wij vertelden dat Gj jarig was kreeg hij een groot stuk chocolade taart met 4 lepels we mochten het opeten toen de hele zaak gezongen had. Je maakt wat mee op een dag.

Maartje

1. Rinuz mede noot:
    6 september 2018
    Happy Birthday to Gait, happy birthday dear borrelnoot, happy birthday too you. Zal d'r een borrel oppakken. Enjoy, Groet Rinuzzz
  2. Annie Peeters:
    9 september 2018
    GJ GEFELICITEERD!! Al is het wat laat....